Wie is die ik dan wel

Dat krijg je d’r van…

Schrijf je over mijn ik en mijn wil,

ga je zomaar nadenken wie die ik dan wel is die van alles wil.

 

En over al die ikken die hier aan de andere kant van de lijn zitten te bloggen en bij mij reageren.

Sommigen met foto.

Dat vind ik toch telkens weer prettig; dat er een bekkie hoort bij een geschreven stukkie of een reactie.

Heb ik zelf een OVER pagina, met een opvallende Wie is die mij dan wel? tekst, zet ik er nog geen ‘mij’ bij.

Rare ikke.

Dus bij deze, ook weer zeer vrijelijk en wilskrachtig gedaan. 😉

Wat ikke wil dat ik geschied doet dat ook een ander !  🙂

 

 

13 gedachtes over “Wie is die ik dan wel

        1. Ja lieve schat, jij bent de ‘you’ zag ik op je foto. 🙂
          Ik heb twee katten maar die zijn niet zo oppakkerig. M’n kleine poekie helemaal niet, die vecht en bijt. Maar jah, ik moet ze elke dag toch oppakken voor hun behandeling.

          Liked by 1 persoon

  1. Wie is die ik dan wel? Lijkt me duidelijk, ik natuurlijk. Ik, ik, ik!
    Ik, die het middelpunt is van het universum.
    Ik, de eeuwig zijnde. Ik, de onbenoembare.
    Ik, degene over wie het altijd hebben.
    Eigenlijk de enige die er daadwerkelijk toe doet.
    Wil je een beeld? Kijk in de spiegel! Zie je niks? Dat is um!

    Liked by 1 persoon

      1. Ik is een heleboel.
        Ik is jij die nu onderweg is naar je schoonzusje. Ik is zij waar je je zorgen om maakt.
        Ikken zijn wij met z’n allen die zich bekommeren om al die andere ikken.

        En al die ikken mogen van mij gezien worden, sterker nog er zijn er een aantal die niet gezien worden. En die zijn vaak diep ongelukkig.
        xPetra

        Like

    1. Nou nou nou, jij hebt nogal wat ikken 🙂
      ‘Ik natuurlijk. Ik, ik, ik!” Dat zijn er al 4!

      Als ik in de s’morgens spiegel kijk zie ik meestal een opgewekt bekkie; blij dat er wat te zien valt! Zowel letterlijk als figuurlijk.
      Blij als er ’s nachts geen slecht nieuws kwam en blij dat er weer een dag is waarop iedereen nog fijn ff doorademt.
      xPetra

      Like

  2. Ja, de ‘ik’ in de spiegel. Soms kan ik ineens een vreemde gewaarwording hebben en beseffen dat ‘ik’ dat niet ben,
    maar slechts ‘bewoon’.
    Andere keren zie ik door m’n eigen ogen precies wat ik voel. Dan ‘klopt het’.

    Hoe dan ook, een leuk stukje en inderdaad wel altijd fijn er een ‘bekkie’ bij te hebben.
    Alleen al uit pure nieuwsgierigheid. 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Ja, ik kreeg een aantal reacties van mensen met foto, dat voelde prettig. Aan iemand denken of aan iemands blog denken met een beeld erbij maakt het (voor mij) makkelijker te onthouden wie wat schreef en wat je bezighoudt. Het voelt ook menselijker.
      Esther zie ik nu steeds met haar hondje voor me. 🙂
      xPetra

      Liked by 1 persoon

  3. Maria

    Mijn eerste schreden in Blog wereld. Ik ben overweldigd. Leefde ik eerder onder een steen?
    Stof om over na te denken.
    Ik ben niet de enige die “moeilijk doet”. Heerlijk!
    Of mag er niet teveel genoten worden?

    Like

    1. Leuke reactie Maria.
      En ik mag je bedanken. Ik was een reactie aan het schrijven waarin ik mijn kikker verhaal beschreef en toen besloot er een blog aan te wijden. Genieten van moeilijk doen was de trigger. Ik ben dol op moeilijk doen. Helemaal als het makkelijk kan. 🙂 Maar graag wel op een gezellige manier! Jingdiziwa
      Tx

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

